Contentcreatie

Contentcreatie

Contentcreatie is de basis van contentmarketing. Goede relevante, creatieve en consistente content, verspreid via het juiste kanaal op het juiste moment is van essentieel belang in het huidige medialandschap. Helemaal als je je realiseert dat driekwart van de aankoopbeslissingen plaatsvindt via online media en dus voordat de klant met iemand van sales heeft gesproken (B2B).

Bepaal je doelstelling

Voordat je met contentcreatie aan de slag gaat, bepaal je welke doelstellingen je nastreeft. Wil je bijvoorbeeld aan je naamsbekendheid werken, je imago versterken of juist meer betrokkenheid bij je merk genereren. Belangrijke vragen, die je vooraf helder moet hebben.

Het Gilde begint met het bepalen van de contentstrategie en het opstellen van een contentkalender. Dat klinkt als een open deur… maar toch wordt veel content ad hoc verspreid, worden persberichten een op een doorgeplaatst op bijvoorbeeld LinkedIn en Facebook of wordt onvoldoende rekening gehouden met de doelgroep. Jammer, want juist daar is veel winst te behalen.

In projectteams op maat helpen we merken bij het bepalen van een contentstrategie, werken deze uit in een plan en begeleiden opdrachtgevers bij de creatie van goede content.

Menu