Contentstrategie

Laat een contentstrategie werken

Een contentstrategie ligt aan de basis van contentmarketing. Dat klinkt als een open deur… maar toch wordt veel content ad hoc verspreid, worden persberichten een op een doorgeplaatst op bijvoorbeeld LinkedIn en Facebook of wordt onvoldoende rekening gehouden met de doelgroep.

Het belang van een goede contentstrategie wordt duidelijk als organisaties beseffen dat driekwart van de aankoopbeslissing al plaatsvindt voordat de klant met iemand van sales heeft gesproken (B2B). In B2C ligt dit percentage zo rond 50 procent.

Op het juiste kanaal op het juiste moment

Wil je resultaat halen uit je contentinspanningen? Spreek je klant dan aan op het juiste kanaal op het juiste moment (context), wees creatief, consistent en houd rekening met het feit dat elke klant zich in een andere fase van het aankoopproces bevindt.

Het Gilde vindt dat social media een serieuze investering verdient. In projectteams op maat helpen we merken bij het bepalen van een contentstrategie, werken deze uit in een plan en begeleiden opdrachtgevers eventueel bij de uitvoering.

Lees ons blog over investeren in social media.

Menu