Employer branding

Het vinden en binden van medewerkers

In tijden van economische groei en een krappe arbeidsmarkt hebben veel bedrijven moeite om talentvolle werknemers te vinden en te binden. Stijgende wervingskosten, hogere werkdruk en achterblijvende productie kunnen enorme kostenposten worden. Aandacht voor employer branding en de juiste mensen vinden en behouden is daarom van groot belang.

Word een aantrekkelijk merk voor werknemers

Met strategische inzet van marketing en communicatie helpt Het Gilde organisaties dagelijks meerwaarde te creëren. We bedenken niet alleen effectieve campagnes die laten zien waarom je bijzonder bent voor je klanten maar zorgen ook voor een interne doorvertaling waardoor je een aantrekkelijk merk wordt voor je (potentiële) medewerkers.

Eigenlijk maken we van werknemers merknemers. Merknemers die weten waar het bedrijf voor staat en dit naar buiten toe uitdragen. Klantenbinders die graag een stapje extra zetten en die vol trots vertellen waarom ze graag bij jou werken.

Employer branding & Social Selling

Het Gilde ontwikkelt voor werkgevers employer brandingcampagnes die zorgen voor een sterke voorkeurspositie op de arbeidsmarkt. We ontwikkelen een onderscheidende werkgeversboodschap voor verschillende kanalen (online en offline) en gaan daarbij graag wat verder en trainen ook de mensen achter het merk. Wij geloven namelijk dat ware ambassadeurs een belangrijk aandeel hebben in het succes op de (arbeids-)markt.

Het Gilde maakt van je werknemers -> merknemers met:

  • Training Employer branding
  • Training Interne communicatie, samenwerking & teamcoaching
  • Training Ambassadeurschap
  • Inspiratiesessies over klantbewustzijn, klachtgerichtheid en customer journey
  • Coaching-on-the-job voor bovengenoemde thema’s
  • Social Selling (LinkedIn)

Het Gilde helpt je graag om je marcom-activiteiten naar NEXT LEVEL te brengen. Extern meerwaarde creëren die ook intern (uit-)gedragen wordt. Een sterk merk; aantrekkelijk voor nieuwe en bestaande medewerkers.

What’s in it for me?

  1. Een sterk werkgeversmerk
  2. Elke medewerker kent de filosofie van het merk: online en offline
  3. Medewerkers ontwikkelen soft skills, werken beter samen en zijn klantgericht
  4. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op het bedrijf
  5. Medewerkers worden ambassadeurs
  6. Hogere productiviteit en betere resultaten
  7. Besparing op wervings- en inwerkkosten
Employer branding

Ready for next level marketing?

Menu