In tijden van economische groei en een krappe arbeidsmarkt hebben veel bedrijven moeite om talentvolle werknemers te vinden en te binden. Stijgende wervingskosten, hogere werkdruk en achterblijvende productie kunnen enorme kostenposten worden. De juiste mensen vinden en behouden is daarom van groot belang.

Hoe word je een sterk merk?

Met strategische inzet van marketing en communicatie helpt Het Gilde organisaties dagelijks meerwaarde te creëren. Om als sterk merk te worden gezien (door sollicitanten maar ook door klanten en andere stakeholders), moeten je huidige medewerkers jouw verhaal voelen en consequent uitdragen. We maken van werknemers merknemers. Merknemers die weten waar het bedrijf voor staat, die graag een stapje extra zetten en die vol trots vertellen waarom ze graag bij jou werken.

Download onze werkwijze

Voor een uitgekiende employer brandingstrategie werken we daarom van intern naar extern. We onderzoeken het DNA van je bedrijf. Hierbij kijken we onder andere naar de cultuur en de kernwaarden en staan stil bij de why van je merk. Vervolgens matchen we dit met het beeld dat je huidige medewerkers hebben (hoe denken zij eigenlijk over je merk?).

We ontwikkelen vervolgens een op maat gemaakte mix van training en coaching, brainstorm- en inspiratiesessies en kijken naar de inzet van social media en social selling. Alles met het doel om van medewerkers ambassadeurs te maken. Weten de medewerkers uiteindelijk waar het merk voor staat dan leggen we de focus op extern en kunnen we doorpakken op positionering, (re-)branding en ondersteunende campagnes.

Meer informatie over employer branding vind je hier of neem contact op.

 

Vorig bericht
Word een aantrekkelijk werkgeversmerk 
Volgend bericht
Lacoste vervangt logo

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu