Wat biedt panelonderzoek

Gestructureerd de mening van je doelgroep

Van simpele online tools, als het geven van een beoordeling na aankoop van een product tot uitgebreide marktonderzoeken als vragenlijsten per e-mail. Er zijn verschillende onderzoeksmethodieken beschikbaar. De meerwaarde van een panelonderzoek is dat deze variant geschikt is om gestructureerd de mening van je doelgroep in kaart te brengen.

In de snelle online wereld is inzicht in klantervaringen over je producten en diensten van essentieel belang, maar alleen inzicht in tevreden of ontevreden klanten is niet genoeg. Juist het antwoord op de vraag waarom men wel of niet tevreden is, stelt je in staat om je dienstverlening aan te passen aan de wensen van de klant.

Met een klantenpanel sta je over een langere periode in contact met een vooraf bepaalde representatieve groep klanten. Zo levert een panelonderzoek gedetailleerde en waardevolle informatie en kunnen makkelijker trends worden gesignaleerd die je in staat stellen om strategische beslissingen te nemen over je producten en diensten.

Het Gilde kan je bij staan bij het uitvoeren van het gehele onderzoek of kan je ondersteunen op onderdelen als:

• Het maken van de vertaalslag van een vragenlijst op papier naar een onlineversie.
• Het verzorgen van de respons op de vragenlijst. Op basis van de uitgebreide profielinformatie van onze leden, kunnen we in veel gevallen gericht een doelgroep selecteren. Dit resulteert in een hoge respons.
• Het prepareren van data, datanormalisatie maar ook bij het analyseren en interpreteren van data.
• Ondersteuning bij het opstarten van je eigen panel.

Specifieke doelgroepen – leespanel.nl
Het Gilde heeft als projectleider gefungeerd bij de ontwikkeling van leespanel.nl. Deze website zorgt dat mensen met een leesbeperking mee kunnen doen panelonderzoek en zo bij kunnen dragen aan toekomstige productinnovaties voor deze specifieke doelgroep.

Panelonderzoek naar imago en/of naamsbekendheid – Brandchecker
Het Gilde heeft ervaring met imago-onderzoeken en/of het meten van de naamsbekendheid voor zowel B-to-B als B-to-C. Waarom koopt men je product of waarom juist niet? Belangrijke vragen waar panelonderzoek antwoord op kan geven. Voor deze onderzoeksmethodieken kunnen we ons onderzoekspanel ook uitbreiden met je eigen klantenbestand.

Vorig bericht
Waarom een klantenpanel
Volgend bericht
Provoceren als belangrijk onderdeel van merkidentiteit

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu