Lacoste vervangt logo

Voor het eerst in het 85-jarige bestaan van Lacoste heeft het Franse modemerk het iconische krokodillenlogo op zijn poloshirts vervangen door een ander beeldmerk.

In samenwerking met International Union for Conservation of Nature (IUCN) heeft Lacoste tien gelimiteerde shirts op de markt gebracht, elk met een andere bedreigde diersoort. De oplage van elke polo komt overeen met het aantal nog in het wild levende dieren. Zo zijn er slechts 67 polo’s geproduceerd met de Javaanse neushoorn, 350 met de Sumatraanse tijger en 30 met de Californische bruinvis als opdruk.

Bron: Lacoste

Save Our Species polo

In totaal zijn er 1.775 poloshirts gemaakt. De opbrengsten komen ten goede aan het Save Our Species programma van IUCN. De ene helft gaat rechtstreeks naar IUCN en de andere helft wordt gebruikt om de bedreigde diersoorten onder de aandacht te houden.

De non-profit samenwerking tussen Lacoste en IUCN is aangegaan voor drie jaar. De Save Our Species polo’s zijn inmiddels uitverkocht, doneren kan natuurlijk nog wel.

 

Vorig bericht
Sterk merk
Volgend bericht
Loyaliteit met een houdbaarheidsdatum

Gerelateerde berichten

No results found

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu