Loyaliteit met een houdbaarheidsdatum

Vanaf vandaag start Loyalty Management Netherlands een uitgebreide informatiecampagne om ervoor te zorgen dat spaarders op de hoogte zijn dat dit jaar de eerste Air Miles (die vijf jaar geleden of langer zijn uitgegeven) vervallen.

Eerlijk is eerlijk, ik kijk al jaren niet meer om naar Air Miles, het pasje ontbreekt in mijn portemonnee en ook de app van het loyaliteitsprogramma heb ik nooit op mijn telefoon gehad. Maar nu wil de Nederlandse Air Miles-organisatie mijn in het verleden gespaarde Air Miles afpakken. Dat gaat natuurlijk niet zomaar.

Waarom is loyaliteit beperkt houdbaar?

Air Miles is het loyaliteitsprogramma van Albert Heijn, Shell en Praxis en heeft als doel om klantentrouw bij de deelnemende bedrijven te bevorderen.

De organisatie gaat nu stimuleren dat spaarders de punten ook daadwerkelijk frequenter inwisselen, voordat deze komen te vervallen. Maar waarom vervallen die punten? Waarom is loyaliteit ineens beperkt houdbaar? Helaas daar krijgen we geen antwoord op.

Om het tijdig inwisselen van Air Miles voor klanten aantrekkelijker te maken, zijn er nieuwe inwisselmogelijkheden ontwikkeld. Zo kun je Air Miles onder andere inwisselen voor koffie bij Shell, een doosje Lego in de Air Miles shop of korting op producten bij de Albert Heijn. Maar heb ik dan al die jaren gespaard voor koffie of Lego? Nee natuurlijk niet. Ik spaar voor iets groots, iets bijna onbereikbaars.

Hoewel Air Miles al sinds 2017 spaarders informeert over de komende vervaldatum, wachten veel mensen (net als ik) rustig af. Op dit moment dreigen namelijk 4,4 miljard Miles te vervallen en dat zijn toch behoorlijk wat bakkies pleur.

Gelukkig kun je de gespaarde Miles ook gebruiken bij Vliegwinkel.nl. Zo krijg je voor 5.000 Air Miles een kortingsvoucher van € 50,- die je kan inwisselen bij de aanschaf van vliegtickets. Maar euh… deze voucher heeft dan wel weer een beperkte houdbaarheid en moet binnen 12 maanden na aanschaf worden gebruikt.

Axel Kolthof

Afbeelding: Loyalty Management Netherlands B.V.

Vorig bericht
Lacoste vervangt logo
Volgend bericht
Socialmedia-advertenties

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu